The impact of virtual education in the Ecuadorian University during Covid-19

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Henry Geovanny Pillajo Quisilema
Pablo Xavier Sierra Mallamas

Abstract

The SARS-CoV-2 virus affected everyone´s daily life. The Ecuadorian government by decree-imposed restrictions on mobility to prevent the spread of the virus: this aspect determined the closure of the Universities, forcing the Higher Education system to migrate from the On-campus education to the virtual one. The abrupt emergence of Covid-19 will pose a challenge for higher education institutions from two perspectives: the pedagogical adaptation to a new environment and the provision of adequate technological resources to create virtual learning settings. This current academic paper aims to analyze the impact of virtual classes on students from the teachers’ perspective. For the development of this quantitative research, the effects of the implementation of virtual education at the Universidad de las Fuerzas Armadas -ESPE, Sangolquí Campus, were analyzed through a survey applied to teachers. High acceptance was obtained by the respondents towards the management carried out by the university; as well as a low dropout rate and a good performance level, in terms of topics covered, were identified. However, teachers considered that some aspects can be used to improve the quality of virtual education since they fear that the appropriate knowledge has not been reached by students.

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How to Cite
The impact of virtual education in the Ecuadorian University during Covid-19. (2022). Revista Vínculos ESPE, 7(2), 91-106. https://doi.org/10.24133/vinculosespe.v7i2.2536
Section
Artículo de Investigación
Author Biographies

Henry Geovanny Pillajo Quisilema , Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE

FORMACION ACADEMICA:
Licenciado en Derecho por la Universidad Pablo de Olavide de España (2010). Máster Universitario en Consultoría y Auditoría Laboral por la Universidad Pablo de Olavide de España (2014).Estudiante del programa de Doctorado en Derecho de la Universidad de Sevilla de España. Línea de investigación: Regulación del Mercado de Trabajo y de las Relaciones Laborales (2018).

EXPERIENCIA:
Docente en el curso de Derecho Laboral y Mercantil, y en el módulo de “Marco Constitucional y Legal de la Educación Superior”, en la Maestría en Docencia Universitaria en la Universidad de la Fuerzas Armadas ESPE (Ecuador) – actualmente -. Asesor jurídico en Sevilla Abogados (2011-2014) – España-.

Pablo Xavier Sierra Mallamas, Universidad Camilo José Cela

FORMACION ACADEMICA:
Licenciado en Comercio Exterior y Negociación Internacional por la Universidad de las Fuerzas Armadas-ESPE de Ecuador. Estudiante de Ingeniería en Logística y Transporte por la Universidad Técnica Particular de Loja de Ecuador. Estudiante del Máster Universitario en Dirección Logística y de Cadena de Suministro por la Universidad Camilo José Cela de España. Estudiante del Máster
Universitario en Marketing Digital y Comunicación por la Universidad Camilo José Cela de España.


EXPERIENCIA:
Pasante en Logistics Quality Service en el área de logística de almacén. Madrid- España (actualmente)

How to Cite

The impact of virtual education in the Ecuadorian University during Covid-19. (2022). Revista Vínculos ESPE, 7(2), 91-106. https://doi.org/10.24133/vinculosespe.v7i2.2536

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