The Development creative of writing with students of higher basic general education
Main Article Content
Abstract
Writing is a graphic representation of the language, mainly affects the acquisition of skills and abilities. The objective of this study is to analyze creative strategies in the development of writing in eighth-basic year students of the upper basic, the proposed research is of a qualitative-quantitative approach, and was carried out in the educational units of the 13D12C01_a Rocafuerte’s circuit, of the Republic of Ecuador, to collect a primary information, they took a writing test called "Evaluation of writing processes (PROESC)" was applied to students of eighth-basic grade and also there was an interview with experts on the subject, carried out by the virtual platform Zoom . The results of the study reflect favorable scores, however, there are some shortcomings in some aspects of writing, so teachers should emphasize written practice and give importance about creating texts spontaneously. It was determined that teachers should not focus on teaching of how to write a correct paragraph and the problem would be that teachers are limited to teach established content in their subjects, should be the reason that they must apply enriching and creative activities for the favorable development of writing, capturing students’ interest. for a good application.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
DECLARATORIA DE AUTORÍA.
Una vez aceptado un artículo para su publicación, el autor (es) transfiere los derechos de copyright a la revista Ecuatoriana de Investigación Educativa REIE en el marco de la Agenda Nacional de Investigación Educativa
Dirección: Av. Gral. Rumiñahui (S/N) y Ambato. P. O. Box 17-15-231B
Sangolqui, Pichincha, Ecuador.
Departamento de Ciencias Exactas, Bloque D
E-mail: lmarmijos2@espe.edu.ec
DECLARATORIA DE INTERESES.
Los autores no evidenciaran conflictos producto de relación con cualquier tipo de institución o asociación comercial o de otra índole, en relación con lo divulgado en el artículo. Es decir, dar conceptos negativos o juzgar de manera muy positiva lo publicado por intereses personales, competencias académicas, pasión intelectual.
Los autores que postulen artículos originales productos de investigación y artículos de revisión a la REIE, deben garantizar que sus procedimientos y metodologías se ajustan a los códigos éticos de publicación cuya garantía constará por escrito en el formato aceptación o compromiso de cesión de derechos patrimoniales de autor y declaración de conflictos de intereses, el cual se solicitará conjuntamente con el envío del artículo para su revisión preliminar, haciendo plenamente responsable al o los autores de prácticas poco éticas, discriminatorias u ofensivas; en las que se haya podido incurrir en la investigación de donde deriva el artículos.
Del mismo modo el autor está obligado a informar los conflictos de interés que pueda tener su trabajo en caso de que los tenga. La persona que haga el envío del manuscrito para publicación será identificada como el garante del trabajo en su totalidad y con él se establecerán las comunicaciones relacionadas con el proceso de edición.